Electromen EM-348-SPF

Electromen EM-348-SPF

ELECTROMEN

EM-348C

DC-motorstyrning

Electromen EM-348C DC-motorstyrning med Modbus och hastighetsreglering, 10-55 V DC, strömgräns 0,1-20 A.
  • 10-55 V DC
  • Strömgräns (0.1-20A)
  • Modbus
  • Hastighetsreglering
  • SPF - Positionstyrning med pulser

Vald variant

Fler varianter bild

Vald variant

Teknisk data

Analog ingång 0-5 V eller 0-10 V
Driftstemperatur -40°C...+60°C
Inställningsområde 0,1-25 A
Logikingång Hög 4-30 V
Logikingång Låg 0-1 V
Matningsspänning 10-35 V DC
Max. kontinuerlig ström 15 A
Montage DIN-skena
Peakström (5s) *30 A
Pulsbreddsmodulering (PWM) frekvens 2kHz / 16kHz
Tillverkare Electromen

Funktioner

Autoreverserande vid strömgräns Nej
Bromsutgång Ja

*Invisible Heading*

Hastighetsreglering Ja
Impuls/kontinuerligt läge Ja
Mjukstart/stop Ja
Parallellstyrning två motorer Nej
Parallellstyrning fyra motorer Nej
RS232 Nej
RS485/Modbus Ja
Strömgräns justerbar Ja
Varvtalsstyrning Ja

Dimensioner & vikt

Mått längd x bredd x höjd 42x72x25 mm
Vikt 75 g

Nedladdningsbara filer

Solid components

EM-348C

Produktbeskrivning

EM-348C är en fullbrygga DC-motorstartare. Den är designad för att fungera med DC-motorer i applikationer där vissa speciella funktioner behövs.

Styrkortet har 4-kvadrant fullbrygga kraftsteg och även bromskontrolleffekt. Powersteget kan väljas för användning med två

olika frekvens, den ena är effektiv och den andra är tyst . Powerstage använder smidig switching-teknik och har mycket

låg EMC-emission. Parametern gör att kraftsteg kan ställas in i broms- eller frihjulsläge i stand-by.

Denna enhet är designad för att styra med Rs-485 Bus. Styrbussen använder Modbus RTU-protokoll och med bussen kan ställas in hastighet, riktning,

accelerations- och retardationsramper och strömgräns. Även övervakning och parameterinställning är möjliga med bussen. Det finns separata

instruktioner för att köra bussen. (Se nedladningsbara filer)

Enheten har också några lokala kontrollingångar FW och BW för att starta körningen framåt och bakåt. STOP är för att motorn ska stängas av men där

finns också tillgängliga individuella gränsingångar för FW- och BW-riktningar. FAULT-terminalen har samtidigt ingångs- och utgångsfunktion,

stiftet är normalt lågt, och i felsituationer kommer det att dra upp till exempel om överhettning av strömutlösning inträffar. Om FAULT-linjen dras upp

externt kommer det att orsaka ett stopp och förhindra nystart, så det fungerar som Inaktivera ingång. Till exempel: om systemet har flera enheter och de

FAULT-stiften är sammankopplade, då kommer Fel på ett kort att inaktivera andra enheter också,

Enheten har två valbara styrlägen, kontinuerlig och impuls. I kontinuerligt läge går motorn så länge som styrningen är aktiv.

I impulsläge startar en kort kommando motorn, och endast en ny impuls kommer att ändra status. Det finns också få speciella inställningar

start-kick och autoreversering. Kortet har valbar ingångslogik. Ingångar är uppdelade i två grupper, kontroll- och limit-ingångar. Grupper kan vara

individuellt inställd för NPN- eller PNP-logik.

Tillbehör

InMotion

Varianter Solid components Inställningsområde Matningsspänning Max. kontinuerlig ström Peakström Pris/enhet
0,1-25 A 12-24 V DC 15 A (5s) *30 A
0,1-25 A 10-35 V DC 15 A (5s) *30 A
Peak ( 5s.) 30A at 2khz pwm and 25A at 16kHz pwm A

Vald variant

Välj variant i listan

Teknisk rådgivning
Filip Bremer OEM MotorFilip Bremer

Produktansvarig - motorer & växlar

075-242 44 16

Skicka e-post Skicka e-post

Kundsupport

Vår kundsupport svarar på alla typer av frågor.

phone 075 - 242 44 00

Skicka e-post Skicka e-post